mandag 19. desember 2011

Julebakst

Under ei uke til julaften, så denne helga ble det noen juleforberedelser. Kjøleskapet og kjøkkenskuffer er fylt opp med godt pålegg og annen mat for jula, i kjeller og stabbur har vi pinnekjøtt og ribbe klart og etter søndagens bakeinnsats så har vi også krumkaker. Det ble noen smakekaker, og resten gleder vi oss til å ha på julaften.



Vi begynner med andre ord å bli ganske klare for julefeiring på Buøen. Først er det bare noen hverdager hjemme, men på torsdag er vi nok på plass igjen. Da er det juletrehogst og pynting som gjenstår, før vi kan innvitere til juleselskap på Buøen.

Tenk at det falleferdige huset igjen skal pyntes til jul. DET er lenge siden sist det. Antakeligvis tre generasjoner tilbake, på slutten av 50-tallet, da Georgs tippoldeforeldre fortsatt levde og bodde på gården. Hvis de følger med på oss fra noe sted, så håper jeg de er glade og koser seg over at huset er tatt vare på og fylles med mennesker denne julen.

1 kommentar:

Åshild sa...

Det er jeg helt sikker på at de gjør.

Jeg har tenkt det samme som deg; så flott at det er liv i dette huset igjen.

Siden jeg gjennom flere år i jobbsammenheng har samarbeidet med din svigerfar så kan du overbringe hilsner til ham. Jeg er sikker på at han er fornøyd også med det dere har gjort.

Hilsen Åshild