lørdag 11. september 2010

Luft

Luft. Det heter fargen jeg valgte til stua nede. I går og i dag har jeg malt, og nå er veggene ferdige. Fargevalget er jeg veldig fornøyd med, og endelig slipper jeg å se den grusomme rødfargen som var der før. Skal se om vi får foret ut og listet vinduer etterhvert, og så få vi olje gulvet en eller annen gang senere. For nå er kjøkkeninnredning m.m. flyttet fra kjøkkenet og over til stua, og straks river vi kjøkkengulvet.


I forbindelse med klargjøring for riving på kjøkkenet, har jeg tømt ut av skap og skuffer, og dagens "funn" var noen gamle melkespann. Etter en grundig vask blir de kjempefine, og jeg ser for eksempel for meg disse på trappa, med vakre blomster oppi.


Neste store maleprosjekt inne blir loftstua. Der er nå veggene ferdig skrapt, og jeg er så vidt i gang med å skrape taket. Skjitjobb. Når jeg kommer til selve malejobben er der mye artigere, og jeg vet at det blir utrolig fint etterpå. Så der ligger motivasjonen for å gå i gang med malingsskrapa.


Georg er mye ute og kjører traktor, men siden småviltjakta er i gang (det er derfor vi har noen dager ekstra fri) blir det også litt jakting. Her er gårdagens fangst, mens i dag satte tåka en stopper. Nam nam. Gleder oss til viltmiddager senere i høst og vinter.

3 kommentarer:

HildeSu sa...

Så fint det blir!
Spennende å følge prosjektet deres! Jeg bor selv i et hus fra 1927, og synes det er flott med inspirasjon.

mvh
Hilde

Anonym sa...

Hei. Har vært innom her flere gang i dag, regna med det kom noe nytt. Ser at dere ikke ligger på latsiden. Det blir kjempefint.

Mitt lille hjørne sa...

For en nydelig vakker gård dere har! Så godt at dere vil ta vare på familiegården. Jeg får vondt i meg av gårder som står til forfall, og som ingen bryr seg om.

Selv overtok vi en gammel fjellgård i vår, som mine tipp-tipp-oldeforeldre først slo seg ned på. Den har vært i familien helt siden slutten av 1800-tallet. Forrige eier var min fars søskenbarn. Han berget huset fra forfall for en 7-8 år siden - heldigvis! Vi var så glade da vi kunne overta det. Dessverre er det bare hovedhuset som står. Alle andre bygninger er det bar tuftene igjen av.

Jeg skal følge deg videre. Blir spennende å se hva dere ender opp med. Ser veldig bra ut så langt :)

-Renate-