lørdag 4. oktober 2014

Prosjekt setra, kjøkken før / etter

Vi har ei seter på fjellet, ei gammel tømmerbu og et gammelt fjøs. På 90-tallet ble denne satt i stand, og det ble bygd et lite soverom og en kjøkkenkrok. Den opprinnelige tømmerdelen består av et oppholdsrom og en sovedel (den innerste delen av bygget, litt åpen løsning). Standarden er enkel, uten vann og strøm, og med utedo i føset.

Jeg fikk for meg at det var på tide å gjøre noen forandringer, og del 1 er å male kjøkkenkroken og soverommet (den nye delen). Her var det gulnet furupanel på alle flater. Ganske mørkt, siden det er begrenset med belysning (stearinlys) og små vinduer. Nå er kjøkkenet ferdig, og her kommer før og etter bilder. Jeg er superfornøyd med resultatet!

Jeg gleder meg til å fortsette. Soverommet er ferdig grunnet, og jeg blir nok i neste runde å gå i gang med maling av noe furupanel (vegg og tak) som er satt opp på sovedelen innerst i bua. Mer bilder kommer.