tirsdag 20. desember 2011

Bit for bit. Vi flytter.

Som dere kanskje har lagt merke til, så tar vi stadig med oss ting hjemmefra. Noe er greit å bare sette igjen på Buøen så vi slipper å dra det fram og tilbake hver helg, noen ting har vi mer bruk for der enn hjemme, og noe er rett og slett en start på det store flyttelasset. For alt skal til Buøen om ikke så alt for lenge.

Det har fra tid til annen dukket opp spørsmål her på bloggen om vi har tenkt å flytte til Buøen. Og alle rundt oss har lenge lurt på når vi skal flytte. I starten hadde vi ingen flytteplaner, da skulle vi bare fikse litt på huset, så vi kunne overnatte der når vi likevel var på Flå. Så ble huset bedre og bedre, og underveis har vi overtatt hele gården med tilhørende bo og driveplikt. Det siste der ble kanskje et lite dytt bak, men flytteplanene har vært en lang prosess, som nok har vært minst like lang som selve restaureringsjobben.

Helt siden Georg begynte å ta meg med til Flå, i starten av forholdet vårt, har jeg likt å gå tur ned til Buøen. Jeg satt på trappa på det falleferdige huset og pustet inn frisk luft og nøt utsikten mot åpne jorder og fjellene omkring. Jeg så for meg et hvitmalt hus med epletrær i hagen. Jeg tror flytteprosessen startet allerede der for min del.

I dag har vi et (nesten) ferdig hus, vi har massevis av planer for videre prosjekter og vi snakker om "når vi flytter". Det er godt å kunne bruke tid på selve flyttingen, men vi gleder oss veldig til å være endelig på plass. Nøyaktig når det blir er litt usikkert, men vi tar sikte på en gang i løpet av våren / sommeren. Det skal gå i hop med jobber, barnehageplasser, hussalg, flyttelass, ferieplaner, osv... Men når folk spør, så kan vi i hvertfall svare at ja, vi skal flytte og det er ikke så veldig lenge til :)

2 kommentarer:

Ane sa...

Så flott blogg og fint gammelt hus! Forresten trivelig at det blir flere tromsøværinger i området- er selv snart bosatt i Krødsherad ;)

KKvinneblogger sa...

Deilig å kunne ta flytting sånn over langs både mentalt og fysisk.
Men det høres veldig koselig ut at dere har bestemt dere for å flytte til den idylliske gården.
I dag har jeg meg en runde innom alle bloggene jeg følger for å fortelle at med dagens innlegg på bloggen ønsker jeg alle en riktig GOD JUL! Nå tar jeg en bloggpause helt til neste år :)