mandag 5. desember 2011

Spisebord på plass

Denne helga fikk vi med oss spisebord og stoler hjemmefra, så nå har vi spisestue klar til jul. Vi har jo innvitert gjester på julaften og da blir det ikke plass rundt kjøkkenbordet nemlig. Bordet har vi satt på stua nede, i det hjørnet som inntil nå har stått tomt. Plassmessig gikk det veldig greit, og det blir veldig fint å sitte her å spise.



Ikke bare fikk vi spisebord på plass, men den nye ovnen vår er også installert og testet, en Duo 2 fra Nordpeis. Deilig å kjenne ovnsvarme når vi sitter på stua, og koselig med levende flammer bak store glassflater.

Nå kikker vi oss om etter en sofa vi kan ha her, for stua nede har blitt et veldig fint rom og det blir til at vi sitter mest her. Og så trengs det litt mer på veggene, for der er det fortsatt litt nakent. Men det kommer :)

2 kommentarer:

salige lavendel sa...

Ser ut som et stort og fint spisebord. Har lyst på et nytt et jeg også. Det er bare plass til 10 stykker rundt bordet vi har nå, og vi har ofte mange gjester på en gang, så jeg skulle gjerne hatt et gigantbord. Men det er ikke lett å finne, så kanskje jeg må få min bedre halvdel til å snekre meg et. Eller finne en stor gamel låvedør som er "pensjonert" - det kunne blitt et sneisent bord.

Maria - Min oldemors hus sa...

Julaften på Buøen høres utrolig trivelig ut! (",)