søndag 1. mai 2011

Grønt. Brennesle. Bursdag.

Allerede i påsken var det begynt å bli grønt, og på denne uka har det virkelig kommet langt. Nå er bjørka helt grønn, og jordene begynner også å få farge. Denne helga kjører vi ut kunstgjødsel, så til neste gang er det nok kommet enda mye lengre.


Som det ofte er på landbruksjord, så har vi mye brennesle rundt huset og stabburet. Her har den fått godt med næring da sauene beitet her, og slåmaskinen har ikke kommet til for å holde den nede. Nå skal det bli slutt på dette, for RoundUp er innkjøpt, og i går gjorde jeg en start.


Denne helga har vi også feira bursdag på Flå. Hipp hurra for Vebjørn!

3 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Første gang på besøk til deg, og jeg må bare si at jeg er utrolig imponert over arbeidet dere har lagt ned!! Spennende å følge med videre:) Ønsker dere masse lykke til!

Brocante sa...

Spis neslene da vel! Neslesuppe er herlig! Jeg er enig at de ikke er så greien planter å ha rundt husene - de små føttene liker nok ikke å trå på dem nei.

Maria - Min oldemors hus sa...

Grønt er skjønt. (",) På litt mer norslige breddegrader må vi nok kikke litt tettere mot bakken for å se grønnskjæret, men det er der! Ser fram til en aktiv mai både på Buøen og her hos meg.