fredag 27. mai 2011

Hva tenkte vi på?

Jeg bladde i gamle bilder på pc'n og kom over bilder fra Buøen fra tiden før vi begynte å restaurere. Jeg hadde nesten glemt hvor falleferdig det var, og man kan jo lurte på hva i all verden vi tenkte på da vi gikk i gang med dette prosjektet?





Hvis det noen gang blir spørsmål om hvorfor vi rev låven og det lille huset, så finns det heldigvis bilder som bekrefter at håpet var ute for disse byggene. Tak som var kollapset, pill råttent tømmer, osv. Og skulle vi gått i gang med alt sammen, så hadde vi aldri sett en ende på prosjektet.

Dette gamle bildet er litt av svaret på hvorfor man restaurerer. En gang har det sett bra ut her, og en dag skal det igjen se bra ut. Drømmen om et hvitmalt hus med epletrær i hagen...
Det er vel unødvendig å fortelle hvor mye jeg gleder meg til å slappe av på en benk i hagen, mens jeg nyter et glass vin og tenker tilbake på alt vi er ferdig med.

2 kommentarer:

Oona sa...

Stå på! Dette blir kjempe bra :) Gleder meg til å komme på besøk og sitte på benken i hagen, med et glass vin og bli overbegeistret av beundring!!

Sjova sa...

Nei, er ikkje det rart, kva ein tenkte på før ein starta?! Må jo le når eg ser bileta dykkar, ser jo rimeleg håplaust ut, men allikevel stort potensiale! Tenk for ein plass de har fått?! Og kor bra det blir.Og benk i hagen kjem, den:-)

Kjenner meg VELDIG att:-) Lukke til vidare