søndag 22. mai 2011

Hullet er tettet

Epletrærne våre blomstrer. Skal tro om det blir epler i år?


Nå er vi hjemme igjen, etter nok ei fin helg på Flå, hvor vi denne gangen har kommet et langt skritt videre i huset. Siden i fjor har kjøkkenet stått som et stort åpent hull, og det har vært litt av en jobb å utbedre kjelleren. Gulvbjelkene kom jo på plass forrige helg, og nå er kjellerhullet tettet! Stubbloft, papp, masse glava og til slutt en start på det nye gulvet. Neste helg vil jeg tro at vi spretter champagne for å feire at det nye gulvet er på plass.



5 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Nok en milepæl - tenker den champagnen kommer til å smake! Gratulerer for øvrig med nytt design på bloggen.

Astri Moseidjord - Lensmannsgården sa...

For en deilig følelse! Jeg kan gjenkjenne med veldig i den..
Gleder meg til bilder fra Sjampis-spretting ;-)

Hilsen Astri

Anonym sa...

Går stadig framover. Det er bra. ;-) Men jeg har alltid hørt at man ikke skal bruke plast i etasjeskiller. Kun duiffusjonsåpent materiale som hindrer partikler fra isolasjonen å trekke opp mellom gulvbordene. Fuktsperre i gulv vil bl.a. samle opp vann fra vask.

Sigrid sa...

Sintef er vist enig med kommentaren fra "anonym", så da blir det ikke plast under tregulvet.

Vi gjør så godt vi kan, og lærer stadig mer og mer :) Satser på at huset blir bra til slutt.

mvh Sigrid.

Eldbjørg sa...

Så utrolig flott dette blir!!
Ta med Champagne og skål med god samvittighet :)
Gleder meg til å følge videre i prosessen :)
Klemmer fra Eldbjørg